Fotoblog rok 2015

Pavouci v podzemí     prosinec

Do pěchotních bunkrů u Chotěboře jsem se podíval ještě jednou s cílem nafotit zdejší arachnofaunu a taky ještě jednou moji oblíbenou můru Sklepnici obecnou. V absolutní tmě fotit pavouky velké jen několik milimetrů to nebyla žádná sranda.
22  fotografií v  ( galerii )

Podzimní DOUBRAVKA     říjen

Krátká procházka údolím Doubravky a vyzkoušení pevného skla Sigma 30mm f/2,8 micro. Ve dvě hodiny odpoledne už bylo skoro pozdě a i listí letos bylo už spíše na zemi než na větvích.
Tak jen 16  fotografií v  ( galerii ) a na  ( zoneramě )

Podzimní SLOVENSKO opět do Bešeňové     říjen

Tak tentokrát nám propršelo a prosněžilo. Cestou tam jsme slezli zříceninu v Hričském podhrádí, to počasí docela šlo, ale druhý den jsme se probudili do sněhu. Tatralandia to pojistila, tam to je super, ale taky za "dost". V úterý jsme si zopákli tůrku Kvačanskou dolinou k mlýnu. Cestovatelskou sezonu jsme zakončili v Rájeckých Teplicích.
Všech 69  fotografií z letošní cesty v externí  ( galerii ) a 43 vybraných fotografií v galerii  ( zonerama )

14. cesta do chorvatské ŽULJANY     září

Září a skutečně letos všechno zářilo. Tolik sluníčka a tak teplé vody jsme si snad ještě v Žuljaně neužili. Cestou jsme se zase stavili na Petrově hoře u Karlovace a pak u moře si užívali vody a teplých večerů. A cestou zpět jsem mnohokrát pozoroval velkého střevlíka Carabus croaticus. Paráda !
fotografií a videoklip o ničivém požáru v okolí Trsteníku ( zde )   Všech 133  fotografií z letošní cesty v externí  ( galerii ) a 120 vybraných fotografií v galerii  ( zonerama )

BOSNA - ČERNÁ HORA         srpen

Fotodokumentace z naší cesty po Bosně a Černé Hoře. Tentokrát nám počasí přálo a všechny entomologické sny a plány se spnily na jedničku.
Všech 290  fotografií z letošní cesty v externí  ( galerii ) a 100 vybraných fotografií v galerii  ( zonerama ) Neupravený videosestřih 23 minut z průjezdu Bosnou a pohořím Durmitor na ( YouTube ).

13. cesta do chorvatské ŽULJANY     červen

Letošní cesta do Chorvatska byla tak trochu jubilejní, opět jsme navštívili Žuljanu a to společně po třinácté a já po šestnácté. To to letí. Příležitost k zamyšlení proč právě a pořád Žuljana? Vždyť Chorvatsko je dost velké a je tam i mnoho dalších hezkých míst.
10  fotografií a povídání o tom proč jezdíme právě do ( Žuljany )   Všech 171  fotografií z letošní cesty v externí  ( galerii )

25. AVIATICKÁ POUŤ v Pardubicích     červen

Perfektní počasí, výborný program, letošní aviatická pouť se vydařila.
39  fotografií ve třech albech ( album 1 )  ( album 2 )  ( album 3 )   Všech 200  fotografií z letecké akce v externí  ( galerii )

Bücker Bü 131 na LKCR     květen

Na letišti v Chrudimi se slétly tři Bücker Bü 131 a to se často nestává.
fotografií s textem a krátké video v ( albu )   23  fotografií v externí  ( galerii )

DALŠÍ PĚCHOTNÍ BUNKRY v Sopotském lese     duben

V polovině dubna jsme s Tomášem dokumentovali čtyři zbylé bunkry v Sopotském lese. První bunkr byl na kraji lesa u Střížovské brány. fotografií a text v ( albu )    Další zbylé dva u Slavětínské brány a poslední u Sobiňovské brány. 15  fotografií a text v ( albu )

Všech 41  fotografií v externí  ( galerii )

Výstava ORCHIDEJÍ    březen

Jarní výstava nejen orchidejí v Chrudimi.
fotografií v ( albu )     118  fotografií v externí  ( galerii )

INDONESIE 2015 Severní Moluky    únor

Letošní "velká" cesta nás zavedla do Indonesie na několik ostrovů souostroví Severní Moluky. Více informací a odkazy na stovky fotografií spolu s textovými informacemi z našeho putování po čarokrásné Indonesii najdete v sekci ( ze zahraničí )

AN 225 Mria v Ostravě     leden

AN 225 přistál v Ostravě po 26 letech. Nepochybně spotterská událost desetiletí. Vyrazili jsme na spotterskou cestu do Ostravy.
12  fotografií a text v albu ( příběhy )   videoklip AN 225 Mria 6 minut ( video )   64  fotografií v externí ( galerii )   nebo v plném rozlišení na -

PĚCHOTNÍ BUNKR v Sopotském lese u Babína     leden

O víkendu jsme se byli podívat na mizící sníh a v lese u Babína jsem našel druhý pěchotní bunkr ze 6 v této oblasti.
fotografií a text v ( albu )     22  fotografií v externí  ( galerii )

Údolí DOUBRAVKY ještě jednou - DIVOKÁ VODA     leden

Na Doubravku jsem se podíval ještě jednou, obleva zvedla hladinu a příležitostí k focení a natáčení bylo víc než dost. Řeka zaplavila několik domů ve vesnici, rozlila se do polí a v roklinách se změnila v hnědou hučící masu vody.
11  fotografií "kajaky kompaktem" v albu ( příběhy )    fotografií divoké řeky Doubravky v ( albu )  videoklip rozvodněné řeky ( Doubravky )     95  fotografií v externí  ( galerii )

OLYMPUS Stylus 1    test videa

Osobně zastávám názor, že k natáčení videa slouží kamera a k focení je fotoaparát. Možná je to i tím, že zatím co jsem měl ... ( text )

Údolí DOUBRAVKY     leden

První letošní focení mě zavedlo do údolí Doubravky kam se v zimě pravidelně chodím dívat na ledopády. Letošní zima, ale sněhu a ledu zatím moc nepřeje. Chumelilo jednou a tak je ledových krápníků málo a na řece není žádný led. I v zimě jsou na skaliscích dobře vidět porosty vzácného lišejníku Biatora lucida.
fotografií a text v ( albu )     26  fotografií v externí  ( galerii )